Salt Soyut’a hazır mısınız?

soyut-resim

Soyut kelimesini seviyorum. Güzel, yakışıklı bir kelime. Önüne bir de “salt” gelince daha da ilginç olduğu muhakkak. Türkiye’nin modernleşme meselesine sanatçıların ilginç perspektifinden bakışlarını görmeyi merak edenlerden iseniz iyi bir serginin haberini paylaşıyorum sizlerle. Mutlaka görün, derim.

 

Mixer, 22 Şubat- 24 Mart 2013 tarihleri arasında, 9 sanatçının “Salt Soyut” isimli grup sergisine ev sahipliği yapıyor.

 Salt soyut e-davetiye-03

Funda Alkan, Yeni Anıt, Ahmet Duru, Eceşan Erdem, İsmail Anıl Güzeliş, Ahmet Sait Kaplan, Hakan Kırdar, Gülay Yaşayanlar, Orhan Yıldız’ın katılımıyla düzenlenen sergi, soyut sanatın güncel örneklerini biraraya getirerek, günümüz sanatında yeterli ilgiyi görmeyen soyut sanata odaklanıyor ve buradan hareketle Türkiye’nin modernleşmesi meselesine yeniden bakmayı hedefliyor. Formun Altı

Bilindiği gibi soyut sanat, batı dünyasında modernizmin adeta bir icadı ve yeniliği olarak görülmekte ve gelenekselden modernliğe geçişteki dönüştürücü rolü geniş bir kabul görmektedir.

Sergi başlığındaki “salt” sıfatı, sanatta non-figüratife eğilimi, Soyut’u vurgulamak; kesin olarak figüratif yaklaşımlardan, “soyutlama”dan ayırmak için kullanıyoruz. Böylelikle daha net bir biçimde, hem sanatın kendi iç dinamiklerine hem de bu dinamiklerin toplumların sosyo-kültürel yapısını nasıl dönüştürdüğüne tanıklık edebiliyoruz.

Bu bağlamda, “Salt Soyut” ile Türkiye’de batılı, modern değerlerin sanat aracılığıyla aktarılması misyonu nasıl gelişti ve bu misyonda soyut sanatın rolü ne oldu? Türk sanatında yerel konu ve “motif”lerin batılı üsluplarla yorumlanması problematiği içinde soyut/soyutlama ikilemi kendini nasıl gösterdi? Son yıllarda soyut/soyutlama ikileminde, batı modern soyut sanatı ile doğu geleneksel soyut/soyutlamacı dekoratif (ornamental) sanatı arasında paralellik kurma çabalarının ardında yatan nedenler neler olabilir? Türkiye’de günümüz sanatında soyut eserlerin yeterince üretilmemesinin nedenleri neler olabilir? sorularına yanıt arıyoruz.

“Salt Soyut”ta sergilenen eserler sadece resim ve heykel ile sınırlı kalmıyor; “soyut”un video, video mapping, rölyef ve malzeme ağırlıklı resim yorumlarını da kapsıyor.

 

Küratör: Işık Gençoğlu

Sanat Danışmanı: Hakan Kırdar

 

MIXER

Adres: Boğazkesen Cad., No: 45, Bodrum Kat, Tophane, Beyoğlu, İstanbul

T: +90 212 243 54 43

W: www.mixerarts.com

E: info@mixerarts.com

Saatler

Salı – Cumartesi: 11.00 – 19.00

Pazar: 12.00 – 18.00

 

Mixer hosts ‘Salt Soyut- Purely Abstract’, a group exhibition of nine artists on February 22- March 24, 2013.

 soyut-resim-nedir

 ‘Purely Abstract’ focuses attention to examples of nonrepresentational works being insufficiently valued in today’s contemporary scene, and aims to re-examine this by looking at the issue through Turkey’s modernisation.

“Salt Soyut- Purely Abstract” is held with the participation of Funda Alkan, Yeni Anıt, Ahmet Duru, Eceşan Erdem, İsmail Anıl Güzeliş, Ahmet Sait Kaplan, Hakan Kırdar, Gülay Yaşayanlar, Orhan Yıldız

Abstract art is not only seen as the instigator of a period of widespread and radical changes to Western society, it is also considered a fundamental component in the evolution of countries, and cities, from traditional ones to its modern counterparts.

We use “purely” in the title of the exhibition to emphasise “abstract”- a nonfigurative art and to differentiate from “abstraction”- a figurative approach. Thus, more clearly, we are able to affirm both the internal dynamics of art and investigate how these dynamics transform the socio-cultural structure of society.

In this context, “Purely Abstract” aims to explore and discover the causes of doubts between the meanings of abstract and abstraction.

‘Salt Soyut- Purely Abstract’ continues to explore how the values of western societies morphed in to the art of the Turkish Republic instigating a period of development. What was the role of abstract art? How did the dilemma of abstract/abstraction deal with local topics, motifs and how was this interpreted in Turkish art?

Furthermore, more recently, do we understand the reasons behind the efforts of establishing a parallel between the western modern abstract art – and the eastern traditional abstract-abstractive decorative art within the confines of the abstract-abstraction dilemma?

‘Soyut- Purely Abstract’ questions why examples of abstract works are rarely produced in modern Turkey.

‘Purely Abstract’ is not limited to painting and sculpture, it also includes video, video mapping, relief and supply-oriented painting interpretations themed based on the theory of abstract art.

Curator: Işık Gençoğlu

Art Consultant: Hakan Kırdar

MIXER

Address: Boğazkesen Cad., No: 45, Bodrum Kat, Tophane, Beyoğlu, İstanbul

T: +90 212 243 54 43

W: www.mixerarts.com

E: info@mixerarts.com

Hours

Tuesday – Saturday: 11.00 – 19.00

Sunday: 12.00 – 18.00

 

 

Bir önceki yazımız olan Aşkın mektubu başlıklı makalemizde aşk mektupları, aşk sözleri ve aşkı anlatan yazılar hakkında bilgiler verilmektedir.

2 Responses

  1. zafer diyor ki:

    merhaba
    bir konuyu arastirirken bu yaznizi gordum ve yazamadan gecemedim
    uzun bir yazi yazmadan kisa bir iki konuya deginmek istiyorum.
    Lutfen boyel iddiali sozler felsefi sozleri gelisiguzel yazmayiniz ,cok komik ve itici oluyor.

    Bir kere sunu ogrenin lutfen modern sanat 1800 lerde baslamisti zaten , soyut sanat bir “adeta icat ” veya ” yenilik ” degil bir sanatsal akim bir evrilme, idi. resimde soyut yaklasim amerikan Pollack ile Sovyet sosyalist realizmine tepki olarak dogdu yani politik sanata karsi bir “hic” sanati akimiydi.
    Bu sanatta batili deger dogulu deger yok batili degerlerin aktarilmasi vs. gibi anlamsiz ve kompleskli kavramlar yaratmak sadece dogulu kompleksinden baska birsey olmadigini belirtmek gerek. Amerikali soyut sanatcilar zaten hicbirsey anlatmamak hicbir deger ve ideolojiye bagli olmamak icin soyutlama yaptilar , kimsenin deger aktarma gibi bir iddiasi yok kardesler , hele bunu soyut sanat icin soylemek cahillikten baska birsey degil.Bu deger aktarmayi oryantalist resimler icin soyleseydiniz , ha dogru falan denilebilirdi ancak.
    o kadar sordugunuz sorunuda hicbir anlami yok, cunku yanlis sorular.

    saygilar

    • Adem Özbay diyor ki:

      Teşekkürler.
      Yalnız bu eleştirinizin bana mı yoksa Curator: Işık Gençoğlu, Art Consultant: Hakan Kırdar’na mı olduğunu anlamadım.
      İyi çalışmalar…

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hd 720p Film izle Pompei izle film seyret